Bloggutmaningen-Bidragen

Min Skiss                 Min LO
Klicka för större bilder.


Åååå, vad roligt. Nyss rasslade den allra första tolkningen av min skiss in  till denna första omgång av"Bloggutamningen."


Den är gjord av Veronica aka Hilda* Stina

Så här skriver hon om sin LO.

"Här kommer mitt bidrag till bloggutmaningen. Det var en härlig skiss att jobba efter, jag har följt den rätt så på detaljen.
Det är min son Melvin när han ligger och luftar sin underbart goa rumpa. "

image85

Min kommentar: Vilken härlig bild, vem har inte foton på gullrumpor ;-)
Jag tycker att du matchat färgerna jättebra och det röda lyfter de annars lugna nyanserna i din Lo. Jättefint!.


Här kommer ännu ett bidrag till skiss-tävlingen. Denna gjord av Morfen.

Det är på hennes man i yngre år. Så här skriver hon: "Här kommer mitt bidrag till din skissutmaning. Det fick bli en avskalad variant eftersom fotot var så stort".

image86

Min kommentar: Härliga färger och rubriken är sååå snygg. Vilket jättefint foto och det måste vara roligt att få scrappa det. Riktigt snygg Lo.


Idag kom det det 3:e bidraget inramlandes i min e-låda. Denna lo är från Jeja och handlar om henne själv. Ett foto från 1970-talet. Kolla in modet...;-D Härligt tycker jag!!!

Så här skriver Jeja:

Jag fick en bunt foton av min farbror för ett tag sen, kopior på foton han
tagit när jag var liten, och de försöker jag scrappa till min BOM.
Just det här fotot var väl inte det enklaste att ge sig i kast
med, med tanke på alla färger på kläderna. Kan inte begripa hur man kan sätta
på en unge en tröja i gult, grönt och lila, blårutiga byxor till det, och som
pricken över i, illrosa strumpor! Men visst ser det ganska kul ut =-).

image88
Min kommentar: Vilken härlig lo och att du lyckats att få ihop mönster och färger på pappret tillsammans med foto så bra "trots allt". Roligt att ha så bra foton från sin barndom att scrappa. Jättefint Jeja.

Här kommer
Mettes tolkning av min skiss, tänk så glad hennes Classe skall bli av denna lo tillägnad honom.
Så otroligt fin, har du kommit på dikten själv?!. Jag blev alldeles varm och tårögd så fint tyckte jag detta var.
Även Mette valde lågmälda papper till sin lo. Jättefina kombinationer, och jag älskar hjärtbradsen de använder jag ofta själv....

image90


Än är det 1dagar kvar och jag hoppas få se fler tolkningar . Skall bli så spännande och se vem som tar över bloggutmaningen efter mig...

Jag hade ju helt missat att göra reklam för den här bloggutmaningen  på Scrappiz men jag gjorde det imorse. Det blev såklart lite i sista sekunden nästan men Fru Grip nappade och tog sig tid att scrappa efter min skiss. Och här kommer den, en jättefin vårlayout med härliga små vårkrokusar som sticker upp bland stenarna...Fina färger  och ett kanonfint vårfoto. T

image102


För er som av en eller annan anledning kikar förbi och ser alla dessa fina alster klicka gärna in på tjejernas namn för att komma till deras privata bloggar. En massa härlig kreativitet och inspiration råder hos dem alla...Garanterat!

Även SannaF hann med att göra en helt underbar tolkning av min skiss.Har haft en hel del krångel med blogg.se idag men nu äntligen så kommer ditt bidrag här Sanna.
Jag gillar verkigen färgkombinationen rosa och brunt och fotomattan du gjort är jättesnygg och gav iallafall mig lite nya ideér . Se bild högre upp.





Glöm nu inte att rösta!!!! Ni kan gärna skicka er röst till mig och jag garanterar anonymitet. Vill ni kan ni rösta genom att lämna en kommentar.

Lycka till tjejer & tack alla för att ni ställde upp på min idé, det har varit så roligt och spännande att öppna mailen den här veckan!!!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad roligt att du tyckte om den, jag gillade skissen i massor, allt bara föll på plats!

2007-04-09 @ 20:45:16
URL: http://hildastina.blogspot.com/
Postat av: Morfen

Vilken söt LO Gobit är! Den här skissen var jättekul och det ska bli spännande vem som får ta över stafettpinnen sen. Hoppas det kommer fler bidrag. Kram!

2007-04-10 @ 13:09:03
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Morfen

Vad härligt att du är igång i pysselhörnan igen. :D Jag pysslade lite i påskhelgen men det blev inte så mycket som jag hade hoppats på... fast det är ok, vi hade det jättetrevligt. Jaaa, jag längtar också efter nästa dt-paket. Kan det bli sassa-papper månne? Hon har precis fått in dem nu såg jag. Kramisar, kollegan. :)

2007-04-10 @ 21:01:31
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Mette

Hej igen!

Jag har tyvärr inte skrivit dikten själv...
Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag hittade den, men älskade den!
Och jag tyckte att den passade min underbara man! :)

Kramis
Mette

2007-04-11 @ 18:41:44
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: FruGrip

Kan inte se bilden juuuu

Kram FruGrip

2007-04-12 @ 21:58:51
URL: http://www.gripdesign.se
Postat av: FruGrip

Ser ju fortfarande inte bliden
SKUMT!

Kram Cissi

2007-04-13 @ 15:49:23
URL: http://www.gripdesign.se
Postat av: Anonym

Nån mer än jag som inte ser min LO???

Kram Cissi

2007-04-13 @ 20:52:33
Postat av: Katja

Jag ser allas era los utan att var inloggad på blogg.se
Men det har varit en massa problem med siten hela dagen.
Ni andra, der ni era los? och kan ni se Fru Grips (Cissis) Vår-lo???

2007-04-13 @ 21:00:17
URL: http://katscrap.blogg.se
Postat av: StinaD

Lägger min röst på Gobits-LOn :)

2007-04-14 @ 09:49:33
Postat av: Morfen

Nu har jag mejlat min röst!! :)

2007-04-14 @ 11:13:01
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Mette

Jag har också mailat min röst!

Kram
Mette

2007-04-14 @ 12:21:33
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: FruGrip

O jag har med röstat via mail.
Lycka till allihopa!!!

Kram Cissi

2007-04-14 @ 19:46:53
URL: http://www.gripdesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0