Min nya leksak

Äntligen så håller jag den i min hand. Min nya kamera. Tur att jag valde en med anti-shake...med mina klena handleder och med vikten på kameran så hade det blivit ordentligt skakiga bilder annars.
Men...detta var inte som en vanlig digkamera...måste läsa och öva för det är inte bara att sikta och trycka av precis. Tyvärr finns inga fotokurser att uppbringa i den här stan...det skulle vara önskvärt.
Har lekt med kameran hela dagen, den tar verkligen skarpa bilder men inte ens denna tar bra foton på mina Los utan dagsljus. Jag som skall skicka in till lite olika tävlingar senast i morron.
Jag är mycket nöjd och glad hittills det enda jag stör mig på är att "anti"röda ögon funktionen inte är 100% dock följde ett redigeringsprogram med kameran där det verkar fungera att reducera röda ögon...Får se hur det blir efter framkallning.

Idag skall jag ut i gråvädret och fota huset, har inte dokumentrat bygget alls på jättelängen så det är dags nu.

Här kommer lite foton från idag, tagna med min nya "darling".


image39
Här testade jag verkligen objektivet och jag tycker resultatet blev riktigt bra...(Nikki som ständigt är kladdig runt munnen)

image40

Så här ser Norton ut på alla bilder jag tagit på honom idag...han blundar för att slippa få blixten i ögonen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0