Nya GI-tagDag 2

Jaha då var man igång igen...varför tappade jag tråden när jag lyckades så bra sist?...Körde Gi i nästan 5 månader förra året och nådde kanonresultat på många olika sätt.
Sen åkte jag till Cypern i Maj och sen igen i september...och det blev bara vitt bröd och massa friterat....Givetvis höll jag inte löftet att fortsätta i mina nya sunda vanor när semestrarna var över...Tvärtom...Sen har det varit..."jag börjar på måndag..."
När jag insåg att jag bara sen i i maj -06  dragit på mig sammanlagt 7 kg x-tra då var det liksom inget roligt längre.

Men vikten är bara en siffra och jag har inte nån jätteövervikt i kilo räknat trots allt...däremot så har jag en hel del i cm. Och hur ser man inte ut inuti kroppen av allt socker, fel slags fett och snabba kolhydrater. Att äta enligt GI har ju många andra hälsoeffekter. Jag märkte tex att jag hade färre migränanfall, finare hår och en fräschare hy...Jag orkade mer och var mycket piggare. Att jag efter knappt 4 månader kom i ett par snygga jeans med låg midja utan att allt för mycket vällde över så var ju det en jättebonus .

Egentligen handlar det inte om nån form av diet egentligen och man äter så mycket gott så det känns konstigt att centimetrarna runt magen faktiskt försvinner.....snabbt går det oxå.
Nu är vi ett gäng scraptokiga på Svensk scrapbooking som bestämt oss och vi skall peppa varann...hade det inte varit för det hade jag nog fortsatt att skjuta detta till på måndag....

Än så länge så saknar jag inget i matväg...Men gudars vad jag längtar efter en chokladbit...Sötsuget försvinner snart, ännu en fördel med Gi men just nu känns det som om jag skall få abstinensattacker efter min sedvanliga chokladkick efter maten. Lite som att sluta röka faktiskt.....

Den första månaden nu kommer jag dock att så strikt jag kan utesluta alla kolhydrater i form av pasta,ris,potatis,bröd & SOCKER . De 3 sistnämnda är svårast.
En nackdel är att det är ganska dyrt. Men en stor fördel är att man får äta sig mätt och slipper räkna kalorier.

Nåja imorgon är det nya tag....då skall jag göra en god Räkgryta efter recept i en av Ola Lauritzons böcker. Hans böcker jag kan rekomendera varmt!!!

GI-Viktkoll


Kommentarer
Postat av: Morfen

Det är som de säger att man får ta nya tag hela tiden ibland, ibland från lunch till middag och ibland från dag till dag. Det viktigaste är väl att inte vänta till nästa måndag hela tiden. Kämpa på!!! Kram!

2007-03-14 @ 08:52:57
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0