Våren är på väg!

image15

Vaknade av ett starkt sken i ögonen tidigt i morse...neeej det var inte aliens som kommit för att beema upp mig...det var solen!!!! Något som förmodligen kommer att vara grymt irriterande om ett par månader...nyhetens behag ni vet....

Nästan all snö har smält bort på gården och på gatorna. Såg till och med ett gäng krokusar i härliga färger i en trädgård igår det är vårtecken om nåt. Tanken på ett eget växthus börjar komma igen som det alltid gör den här tiden på året...tänk vad roligt att kunna odla sina egna tomater. Om 2 månader så kommer jag ruinera mig på växter i Älvkarleby...sen sköter jag om dem med brinnande iver i ett par veckor sen svalnar lusten....Så typiskt mig!

Barnen fick ta ut sina cyklar igår em. Nikki har dock glömt hur man gör...vi tog ju bort stödhjulen förra året så nu får vi öva igen. Äntligen kan de gå ut utan 17 lager kläder....
Hoppas vintern är borta nu....men det hinner väl komma ett lass snö till innan det blir vår på riktigt. Jag har vart med om ett snöoväder som kom den 15 maj en gång....jag tror det var 1994-95...Jag hade jobbat natt på ett äldreboende och trött skulle jag glida hem i min dåvarande gamla volvo-68 (utan vare sig fläkt eller andra bekvämligheter)....och får skotta fram bilen!!!!!! Efter vägkanterna låg det bilar och en lastbil hade slirat av...."Wicked".

Kommentarer
Postat av: Hide Secret 2 Cliffhanger Castle

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0