Lite uppdatering och lite gnäll...

Hej o hå...snart är påsken över. Jag har inte haft tid att uppdatera på bloggen på ett bra tag. Scrappandet har legat nere rätt länge för att vara jag. Dels för att jag haft en svacka helt och hållet. Jag har haft en mycket jobbig "tinnitus-perod" samt ont i leder och muskler i snart 2 veckor nu. Har känt mig allmänt hängig och lessen. Det är som att jag håller på att få influensa men det bryter liksom inte ut....eftersom jag inte är  "dödssjuk" som sköterskan på hälsocentralen kallade det så får jag vänta över en vecka på en läkartid. Att bara få en hälsoundersökning är omöjligt här där vi bor.
Det blev inte så värst mycket påskfirande, Micke har mest jobbat med bygget, ungarna har oxå vart lite hängigia och ville inte ens klä ut sig...vi har tom godis kvar i påskäggen. Vi var och åt middag på grekiska restaurangen en dag och sen köpte vi färdig sill och färdiga köttbullar (höjden av lathet)etc och bjöd Mickes styvfar på då han var här och drog ny el åt oss i utbyggnaden. Nu fattas bara lysknappar och inkoppling sen är all el klar. Förhoppningsvis får vi tapetserat och fodrat runt dörrar och fönster den här veckan. Vi skall köpa golvvärme och golv sen så är det klart att flytta in i den nya delen....Vad härligt det skall bli med 25kvm till efter att ha bott så  trångt så många år.

Snickarna har vait här och rivit och sågat med motorsåg och sånt så min scrapvrå blev undanskuffad ett par dagar. Nu väntar jag på massor av nytt papper som jag beställt samt lite nya foton tagna med nya kameran. Inspiration och scraplust kommer väl tillbaka när detta väl infinner sig i brevlådan kan jag tänka.
Detta är det tristaste med långa helger, att allt stannar av och beställningar man längtar efter dröjjer och affärer man vill in på är stängda.

Har köpt nya lampor på Ikea till hela utbyggnaden, vi har valt ut tapeter (vi kom överens tillslut). Jag har även köpt en ny cykel. Tog en provtur igår med Nikki-Lee, jag har inte cyklat på 15 år...det var lite ovant nästan och herre vilken mjölksyra jag fick i benen...på direkten. Ja, shoppandet har iallafall inte legat nere...nu får vi lugna ner oss ett tag.
Jag väntar på lite värme nu så man kan komma ut och fiffa till barnens lekstuga och grejja lite i stenpartiet men det har vart kallt här ett bra tag nu. Det har blåst i det närmaste storm, haglat och idag kom det lite snöflingor....

Gjorde ännu en lo lite hastigt till Swescrapbook, den kom inte med denna gången heller...Så här kommer den:

image84
SPRALLISAR


Kommentarer
Postat av: Sanna

Stackars dig som inte mår nå bra! KRAM på dig!

Vi håller också på med utbyggnad av vårt hus... Vi har en del el kvar och allt är inte gipsat än. Idag håller maken o en kompis på och sätter gips i taket i ett av rummen : )

Din layout är jätte fin..
Och det är perfekt att datumet på blogg utmaningen är flyttat, jag ska försöka hinna göra den!
KRAM KRAM KRAM från SannaF

2007-04-09 @ 12:14:50
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0