SNÖ & Smällare...Inget kul alls...

Tro det eller ej...men det snöar här..Micke ringde från jobbet vid 21 tiden för att meddela detta och jag trodde han skämtade men neeejdå...Det har verkligen varit kallt idag så jag är inte förvånad men det är ju inte roligt när man vill ut och påta i rabatterna och åka till plantskolorna och shoppa.

Fast idag har jag hållit mig inne...det är en sån där dag som jag med min tinnitus/ljudkänslighet inte alls gillar och  det smälls i tid och otid. Det började redan i förmiddags. En av grannarnas son var ensam hemma och roade sig med att smälla smällare efter smällare. Vid några tillfällen såg det inte riktigt ut som han visste vad han höll på med.  Och jag tänkte att det kunde gå riktigt illa. Jag fattar inte hur man kan tillåta så unga killar hantera smällare och raketer. Och dessutom mitt i ett villaområde.

Nu låter jag väl som värsta gnälltanten men jag tycker det är riktigt jobbigt och jag vet så väl vad en endaste liten smällare för nära ett öra kan innebära. Och det kan ju hända värre saker än att man förlorar hörseln eller får leva med ständigt tjut i örat....
Detta blev i tristaste laget men jag är verkligen jätterädd för att få min hörsel mer fördärvad än den redan är. De 6 olika ljud jag lever med ständigt i mitt huvud räcker liksom. Ännu oroligare är jag för mina barns hörsel. Tinnitus blir bara vanligare och vanligare bland barn och ungdomar och jag tycker det är sorgligt för det påverkar ens liv så mycket. Tyvärr är de allra flestas kunskaper om detta väldigt dåliga.

Som tur är så kan man dagar som denna stänga in sig och scrappa ;-) . Då glömmer jag både smällare och tinnitus en stund...Jag är så glad över att ha funnit denna hobby som gett mig lite vardagsglädje tillbaka samt nåt som är mitt samtidigt som det förhoppningsvis glädjer andra också.

Kanske kan den här lille filuren muntra upp...Visst ser det ut som han ler en aning där han sitter med huvet på sned...?!....så söt...
image121

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Ja ödlor har sonen oxå...fast i aquaterrarium!
(Förutom den gången de smet...uäää!)
Ville bara tipsa dig om att hänglarklubben har startat en egen blogg! Helt underbart roligt och sååååå fint att man sätter morgonkaffet i halsen- varning med andra ord! Skynda dig dit och kolla du med, du som snart ska bli med hänglar!
Kram din hänglaväninna Lillemor
http://hanglar.blogg.se

2007-05-01 @ 09:46:17
URL: http://www.lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0