Idag

Så har vi varit på Barnkliniken med lilla Nikki. För ett par veckor sen hittade vi en vass liten ärta på hennes bröstben. 3 läkare tittade och klämde men kunde inte säga vad det var men trodde att det ev kunde bero på att hon ramlat och slagit sig eller att det är spetsen på hennes bröstben som har ett sk skönhetsfel...Kan ju säga att vi inte känner oss trygga i nån av de förklaringarna och vi vill inte "avvakta".
På barnkliniken verkar det vara sommarstress för vi fick vänta 1½ timme över bokad tid så man får ju lätt för sig att det inte fanns tid för en röngten...eller kanske är det en kostnadsfråga?!. När det handlar om små barn tycker jag att man inte skall avvakta...eller vad tycker ni?!.

Vi får kontakta hennes riktiga dr på Habiliteringen på måndag.
Honom har vi haft sen hon var liten bebis och han är snäll och lugn och vi har fullt förtroende för honom. Allt tyder på att Nikki är frisk men man blir ju orolig, särskilt när de började fråga om cancer i släkten. Och det har vi på bägges sidor...Isch.
Nikki har ju redan en ovanlig diagnos (Corpus Callosum Agenesi) som är svår att få svar på så hon är van att gå till dr och att alla sorters olika "titlar" klämmer och känner, frågar , kollar och gör bedömningar...Men det är ju för oss föräldrar som sånt här är så jobbigt.

Känner att jag har varit väldigt splittrad senaste tiden så om jag varit dålig på att hälsa på er i era bloggar förstår ni varför.
Jag är så glad för alla som kikar in här och lämnar ett avtryck i kommentarsavdelningen!!!! Det betyder massor.

I helgen skall jag iallafall scrappa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Elisabet Nyman

Hej Katja!
Usch, så jobbigt för er och lilla Nikki!! Hoppas verkligen att allt ordnar sej snart!
Ha det så bra du kan och ta hand om dej, så ses vi förhoppningsvis till tidig höst!
Kramar!

2007-07-20 @ 22:01:31
Postat av: Lillemor

Oj då...stackars er! Förstår att det är jobbigt att tänka på detta...all väntan innan man få svar...Jag är så otroligt förskonad från allt sånt där, barnen har vart fantastiskt frsika jämförelsevis...sen har jag ju en tonårstjej och med det så har jag fått känna på vad verklig ORO innebär!
Mina tankar är hos dig och din familj min vän!
Kram Lillemor

2007-07-21 @ 20:18:34
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: madeleine

hoppas att ni snart får svar! som du, så tror jag att det är för oss föräldrar som det är jobbigt... barnen har en annan syn på det mesta, och brukar klara sig... sköt om dig och lilla nikki. kram.

2007-07-22 @ 07:59:54
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Emilsophia

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2009-07-17 @ 13:21:44
URL: http://emilsophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0