Min nya kompis 2-RoboMop mm

Jag drömmer om att ha städhjälp...tänk vad scraptid man slösar med att städa. eftersom vi har så ohyggligt trångt och så ofantligt mycket prylar så är här stökigt jämt...trots att jag städar jämt...Har dreglat över dessa självgående dammsugare sen jag var hos Linda på scrapträff....Men de kostar i runda slängar 8-9000 kr. Jisses!

Men för mig skulle det vara värt pengarna...(om jag hade dem) fy 17 vad skönt det skulle vara. Men jag har köpt en svindyr kamera & beställt en resa till Cypern så sparkontot är tömt...och nu måste man ju spara till semesterkassan.
Men så sprang jag in i RoboMop igår kväll när jag slank in på Clas olsson...För 289 kr har jag nu en liten simpel plastmojäng som med hjälp av en uppladdningbar kula svävar omkring på golvet och äter dammråttor och Micke-hår...(min långhårige sambo lossar hår som en angorakatt)
Rätt så tyst är han och faktiskt mer effektiv än jag trodde. Han ersätter inte den vanliga dammsugaren men han underhåller emellanåt speciellt under sängen,soffan och under tv-bänken och databordet bland alla kablar...Jag är redan lite kär.

Tack vare min nye vän så har jag bevis för att Nikki klippt sig själv...Jag tyckte för några dar sen att det var nåt knepigt med hennes hår men hon blånekade (såklart). Men idag efter att Robokillen svept en stund under sängen kom han ut med lång blond lugg...håret är mycket likt en viss flickas även fast hon lovar högt att HON har då minsann inte klippt sig själv...Hmmm.....

Imorron skall de äntligen till dagmamman igen. De är rätt leksugna och trött på mig nu. i helgen skall lille kusinen sova över för första gången...Spännande.

Idag kom äntligen det stora glaspartiet till utbyggnaden, det skall monteras i helgen. Äntligen händer det nåt.

Hoppas värmen håller i sig, vi hade 19 grader idag...helt otroligt. Vill ut med barnen och fotografera massor i helgen.

Nu skall jag tjyvspela lite på Nortons PlayStation2 " Lego star wars...ja jag är lite barnslig men det är rätt roligt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0