Snacka om impulsiva köp...

....såna är jag väldigt bra på...Oftast handlar det om Scrapgrejjer eller handväskor.
Men Idag bokade jag en resa till mig och Norton till Cypern...Fig tree Bay även denna gång....Var ju dit i maj ensam med Nikki och vi hade det jättemysigt.
Norton och Micke åkte då till Göteborg. I september gjorde vi om resan till Cypern hela familjen men det slutade inget bra. Båda barnen blev jättesjuka, Nikki fick ligga på sjukhus etc...Ingen kamelridning för Norton...Detta grämer honom och det svider i honom när han ser alla kort från min och Nikkis resa då hon både träffade bamse och red kamel. Som tur var hade vi bra försäkring och fick tillbaka stor del av respengarna.
Jag har just fått veta att jag kommer att få försäkringspengar pga min hörselskada. Det mesta går till skulder men nåt roligt skall jag väl ha för pengarna också...Så i år blir det jag och Norton som åker till Cypern och Nikki följer med pappa till Göteborg.
Hur skall det bli...?hon är så mammig och jag är så...hmm Nikkig ;-) Kanske skulle jag valt växthuset istället :-)

Klart man skulle vilja åka hela familjen men det är dyrt att resa till Cypern och framförallt är det dyrt att leva där. Och som tvillingförälder vet man också att det är bra att barnen får vara isär ibland, många ser dem mer eller mindre som ett. De är liksom NortonNikki för omgivningen....så det är rätt skönt för dem att vara isär men det är jobbigt för mammsen...

Lite känns det som om detta var lite överilat beslut och framförallt ett alldeles för dyrt beslut...Jag ser fram emot resan, jag älskar solen och värmen och maten men jag oroar mig för flygresan då mina öron brukar göra så ont under start och landning och det är lite läskigt om kvällarna när man är ensam. Och tänk om jag får kackerlacksbesök...då dör jag ju.....Men jag fixade det förra året så det lär väl gå nu med...Pust...hur jag håller på...

Kommentarer
Postat av: Morfen

Vad modig du är som beger dig ut och reser själv, men det låter hur mysigt som helst. Hoppas det går lindrigt med öronen.. vad jobbigt det måste vara för dig.
Kram!!

2007-03-22 @ 15:09:15
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0