Väder o annat

Snön som föll igår stannade inte kvar, det trodde jag inte heller men vädret är knepigt nu alltså. Idag när jag gick in i duschen strilade solstrålar in i huset och det var vackert ute...15 minuter senare kommer jag ut ur badrummet och hela huset är mörkt och kallt. Ute är det alldeles svart på himlen och snart regnade det....Mysko.

Vi var på kalas en sväng idag. Brorsans Liam fyller 4 idag...Han var helt vild och galen idag och det blev inte många foton tagna ;-D an hade helt enkelt inte tid att stå och posera för faster.

Denna veckan skall vi fortsätta att jobba med att få altanen klar och skrapa huset så det kan målas om, golv skall köpas så att de nya rummen kan bli inflyttningsbara nångång. Kan knappt vänta längre...är så trött på att bo så här trångt och att ha sånt stök med grejjer överallt. Detta hus är nästintill helt utan förvaring...hade man inga förvaringsbehov på 50-talet?!!.

Här är några foton på tapeterna som kommit upp än så länge, visst är fonden i sovrummet såååå snygg:

Scraprummet          Master bedroom ;-)

Brorsan hann skrapa lite gammelfärg idag...i regn och kyla (stackarn)
image124

Nu hoppas jag på värme och soligt vårväder...att det skall rassla in lite pluringar från oväntat håll så jag kan åka och shoppa på plantskolan. Och jag hoppas innerligt att ungarna i trakten skall få slut på sina smällare snart...Jag vill gå uuuut....utan att vara rädd för explodernade bomber.....Please!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad fint ni får!! Vad häääääärligt att ni kommit så långt! Maken håller på och gipsar väggar....
Men vi har tittat lite på färg och tapeter iallafall!
Vilka supersnygga layouter du har gjort - Favorit är Nakne kocken! Jätte härlig!

KRAM från Sanna

2007-05-04 @ 16:20:58
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Dreamteamparty

good job please keep on the good work

2010-01-22 @ 10:06:23
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0