Sommaren har varit i Gävle-o så lite gnäll

Ja den kom så äntligen, sommaren och solen. Men idag är det mulet och trist men varmt. Fasen så det har åskat i vårt län denna sommaren...jag gillar ju spöregnet. Dels för att det vattnar mina rabatter så jag slipper ;-D men främst för att det totalt dränker oljudet i mina öron. Men åsksmällar och blixtarna är jag faktist lite rädd för...

Sista halvåret har varit astufft ärligt talat. Min onda nacke är en enda lång följetong och jag tror att det är nackproblemen som orsakat den kraftigt förvärrade tinnitusen i båda öronen. Det fräser,sprakar och susar 24/7 och det gör mig så trött. Hörseln har börjat dippa en del och barnen blir så irriterade när jag inte hör vad de säger. Samtidigt som min hörsel blir sämre så blir ändå ljudkänsligheten värre det är en ekvation jag ej får att gå ihop....
Jag har liksom totalt tappat all skaparlust, eller jag vill men jag orkar inte och kan inte koncentrera mig när det brusar så i skallen. Dagarna får rulla på liksom och jag hoppas på att bli bättre i nacke och öron snart-kanske är det att hoppas på ett mirakel?!.

Som ni märker är jag inte på topp och det är väl mest därav jag inte skriver här så ofta. Jag vill ju inte vara gnällig och trist..

Jag sörjer att inte kunna scrappa,göra kort eller blogga för den delen. Så snart jag böjer nacken så låser den sig. Funderar på att investera i en sån massagefotölj, nån som testat?
Lite kort gjorde jag i Juni skall lägga upp dem sen.

Sen sist har det väl inte hänt så mycket. Jag var med på mässan i Leksand och det  var jättekul. Sofia var så snäll och hjälpte mig hela 2 dar...TACK!!!
Jag har fyllt 35...nej inte 17 ...utan 35...Inte klokt!!!!
Vi har skaffat 3 kaninbebbar. Drömmen om kissekatten får vänta tills Nikki är stor eftyersom hon är så allergisk. Med kaninerna i utebur så funkar det bra. Se bilder på bebbarna nedan.
Jag har nu också klarat av den allra sista banan i Supermario Brawl *hihi* såååå roligt spel som jag varmt rekomenderar till alla barnsliga vuxna som ev läser detta :-D

Jaaa å så har jag ju klippt av mig håret...nu är jag korthårig och superblonderad och så nöjd. Har aldrig trivts så bra  i en frisyr någonsin som nu. Det var min 35 års present till mig själv...Dyyyyrt att gå till frissan är det numera blev jag varse men värt varje öre :-D

Nu går jag också omkring och är så sugen på att börja med mina tatueringsplaner...Nu först känner jag att jag är klar med vem jag är och vilka motiv som är jag. Man är alldeles för ung vid 18-19 för såna stora beslut.
Jag har 2 motiv sen tidigare och de är jag ju inte så glada för idag ;-D Skulle tex aaaaldrig göra nåt med färg idag och motiven är väl inte de jag idag skulle välja *fniss*.

Men hur ska man våga?...smärtan är jag inte rädd för alls...neej,  det är ljudet från maskinen givetvis....Alltid är det nåt. Men jag skall iallafall ta och göra ett besök hos studion där jag vill gadda mig och testa ljudnivån...Förhoppningsvis så har jag snart nåt att visa upp här ;-D

Kram



Jag å barnen bara nån timme innan håret klipptes av



Nikki har också klippt av sitt långa hår-Äääntligen inga knutar att slita ur....

Brolle-Nortons kanin. Han har döpt den själv. Vet inte vart han snappat namnet men Brolle skulle han heta :-D
Jag tyckte att den kunde heta Billy Idol  (såklart)men men...sonen har sin egen vilja. Denna herre såldes som en Hermelin men jag tror det är en dvärgkanin för han har större öron och är större hela han än de Hermeliner jag sett...men jag vet inte.


Lite dålig bild Bättre kommer väl sen. Men den beiga Löwen är min present från barnen. Hon är så söt och lugn och fick namnet Nike.

Nikki-Lees Kanin som bytt namn några gånger under de knappa 2 veckor vi haft dem.
Först skulle hon heta Gwen Stefani efter stora idolen :-D Men det blev för svårt att säga och hon glömde bort det hela tiden så nu går hon under namnet "Madonna" *fniss* Jag som hade väntat mig Snövit eller nåt från dottern...Madonna är också av rasen Löwen.

Det var lite uppdatering från mig.

Kommentarer
Postat av: Elisabet Nyman

Hej Katja! Usch, så tråkigt med dina öron och nacke! Hoppas verkligen att det går att bota snart!

Så jättesnygg du är i håret! Passar verkligen bra till ditt ansikte. Och såå söta kaniner, jag tycker att den beiga var allra gulligast.

Hoppas vi kan ses snart! Kram/ Elisabet.

2008-08-02 @ 16:37:02
Postat av: Elisabet Nyman

Hej igen och grattis på din födelsedag, i efterskott!



Kanske du kan ha öronproppar och hörselkåpor under tatueringen?

Eller be att bli sövd ;)

2008-08-02 @ 19:04:07
Postat av: Annica Andersson

Hej.

Lider oxå av problem med nacke (och rygg)Min sambo köpte en "massagemaskin med mekaniska tummar"(De brukar säljas på Nolia) och när jag är som sämst skulle jag inte klara mig utan den. Jag har inte råd att gå till en naprapat/kiropraktiker eller massör varje gång det krånglar och det är svårt för en som inte är van att massera att orka någon längre stund. Svärmor har en massagedyna som man har i en fotölj, men den kommer som inte åt riktigt.



Hoppas att du snart blir bättre/ Annica

2008-08-07 @ 19:04:01
Postat av: Morfen

Vilka söta små tussar och så fina bilder på barnen. Kram på dig!!!

2008-08-12 @ 00:07:42
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0