Längesen nu-Lite kort som jag hunnit med

Hinner inte alls med bloggande och forum just nu eller ja min onda nacke gillar inte att jag sitter för länge vid datorn så det blir väldigt långt mellan gångerna. Barnen skall snart ha sommarlov innan de börjar ettan till hösten och jag håller som bäst på att göra kort till alla fröknar och personal på deras skola. JAg har skapat några "snabbkort" som jag visar upp nu:

image388
Papper från sassa fras Lass och hänglastämpel från senaste klubbkitet
image389
Fina glada papper från Fancy Pants och odlarhängel
image390
image391
Papper från Basic Grey och en fin hängel från Avestamässan. Flowerdustet har jag köpt av Engströms, så himla kuligt att grejja med :-D Här har jag även använt mig av MCP teknik...eller försökt iallafall...
image392
Nya hänglarstämplar sassa fras lasspapper och chipboard från AC
image393
Sassa fras lass papper och favoritstämpel från sista hänglarkitet
image394
Sassa fraslasspapper även här.

...och till sist ett kort som jag gjort till en bekant som just fått en söt liten bebisdotter :-D
image395
Underbara papper från sei. Stämpel från senaste klubbkitet. Primablommor

Korten ser suddiga ut, det blir så i min scanner...orkar inte fota just nu. Använder bara Promarkers att färglägga med. Vill gärna skugga och göra djup med stompf,polychromos och lösningsmedel men efter att ha fått kraftig allergi mot Beckers A så går det inte....Grrr...Om nån har tips på "snällare" förtunning än Beckers A tar jag gärna emot era tips.

Kommentarer
Postat av: Elisabet Nyman

Hej Katja! Vilka otroligt fina kort!! 3:e uppifrån blev min absoluta favorit - jättevackert papper!
Hoppas att sommaren kommer snart, så du får lite värme på din stackars nacke! Tänker på dej. Kram!

2008-05-26 @ 18:27:44
Postat av: Åsa/asamia

Vilka fina kort!

2008-05-26 @ 21:16:11
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh, vad fina!!! Jag har ju sett de flesta av dem live, och de var ju jättefina allihopa!!

När jag använder en större stompf så sugs inte lösningsmedlet upp i den, utan stannar nere i udden. Annars skulle jag ha provat med såna tunna bommulsvantar.

kram, Sofia

2008-05-27 @ 13:48:33
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Jessica

Fina kort!

Ang förtunning har jag köpt på konstnärsaffären i stan (Falun), ett som heter "Skonsam Förtunning" från Färgriket. Luktar ingenting, då luktar PM-pennorna mer.
Miljövänlig, luktfri, ekologisk. Fungerar hur bra som helst!

MVH Jessica

2008-06-04 @ 12:06:57
URL: http://rostberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0